کد خبر: 1230788
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
طی هفته‌های اخیر۷۴۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد که گروه‌های جهادی این بسته‌های معیشتی را از محل منابع خود تهیه و به دست خانواده‌های کم برخوردار رساندند

سرهنگ احسان جهان‌بخش 
مسئول بسیج سازندگی لرستان

جوان آنلاین: قبل از هر چیز باید گفت که ساخت ۵۶۸ خانه محرومان برای کمیته امداد و بهزیستی استان و پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی در لرستان یک کار بسیار بزرگ است. در لرستان ۳ هزار و ۲۰ گروه جهادی ثبت شده در سامانه داریم که ۴۵ هزار نفر در آن‌ها عضو هستند. این گروه‌های جهادی در قالب ۱۲ کارگروه عمرانی، بهداشت و درمان و... فعالیت دارند. امسال دو بیمارستان صحرایی در استان راه‌اندازی شد و ماهانه چندین گروه جهادی تخصصی با تمام تجهیزات در مناطق عشایری، حاشیه‌نشین و... حضور پیدا می‌کنند و خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می‌کنند. 
طی هفته‌های اخیر۷۴۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد که گروه‌های جهادی این بسته‌های معیشتی را از محل منابع خود تهیه و به دست خانواده‌های کم برخوردار رساندند. برنامه‌ای هم داریم که براساس آن پیگیری برای آزادی ۵۱۹ زندانی انجام می‌شود. همچنین ساخت ۵۰۰ واحد محرومان برای کمیته امداد، ۶۸ واحد برای بهزیستی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته است و در حال حاضر نیز ۳۰۰ واحد محرومان برای کمیته امداد در حال ساخت داریم. تاکنون تعمیر ۴۰۰ واحد مسکونی محرومان را به سرانجام رسانده‌ایم. همچنین تعمیر و بازسازی ۵۰مسجد از دیگر اقدامات صورت‌گرفته از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی استان بوده است. طرح جهاد آبرسانی با سرعت خوبی در حال پیشرفت است. بر همین اساس قرارداد این طرح ۴۲۵ میلیارد تومان بوده که تا امروز ۳۱۰ میلیارد تومان آن تأمین شده و طرح نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ۳۰۳کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در ۵/۱ سال گذشته در راستای اجرای این طرح اجرا شده است، ۲۱ مخزن ذخیره آب را تکمیل کرده‌ایم، حفر هشت حلقه چاه عمیق را داشتیم و قرارداد آبرسانی به ۱۰۰ روستای بعدی نیز به‌زودی منعقد خواهد شد. اجرای طرح «آبخیز تا جالیز» یکی دیگر از طرح‌های در دستور کار است. ظرف چهار سال در این حوزه حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه کردیم و تا پایان سال میزان حفر کانال‌های کشاورزی در این راستا از ۱۰۰ کیلومتر فراتر خواهد رفت. در استان لرستان بیشتر کار‌ها با کمک گروه‌های جهادی پیش می‌رود و به معنی واقعی باید گفت که این گروه‌ها بازوی توانمند بسیج و سپاه هستند. تشکیل گروه‌های جهادی متخصص هم کار بسیار ارزنده‌ای است که می‌تواند مشکلات را ریشه‌ای حل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار